• اخوان اقدم، ندا (1393). «تفسیر شمایل نگارانۀ صحنه های شکار در ظروف فلزی و ساسانی»، فصلنامه کیمیای هنر، سال سوم، شماره 12.
• آذری، علاءالدین (1377). تاریخ روابط ایران و چین، تهران: انتشارات امیرکبیر.
• الهیاری، فریدون (1386). «فرآیند رسمی شدن آیین زرتشت در آغاز حکومت ساسانی»، مجله علمی-پژوهشی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دوره دوم، شماره 46.
• آموزگار، ژاله (1391). تاریخ اساطیری ایران، تهران: انتشارات سمت.
• بهدانی، محمد؛ مهرپویا، حسین (1391). «بررسی تصویر بهرام گور در هنر ایران از دوره ساسانی تا پایان دوره قاجار»، فصلنامه نگره، سال ششم، شماره 19.
• بهنام، عیسی (1332). «تصویر جانوران در هنر ساسانی»، مجله سخن، سال پنجم، شماره 3
• پوپ، آرتور اپهام؛ فیلیس، آکرمن (1387). سیری در هنر ایران، جلد دوم، به تصحیح سیروس پرهام، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
• اریک شرودر (1380). شاهکارهای هنر ایران؛ ترجمه ی پرویز ناتل خانلری، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
• سودآور، ابوالعلاء (1384)، فره ایزدی در آیین پادشاهی ایران باستان، تهران: نشر نی.
• حیدری، باباکمال؛ یدالله، رضا؛ پذیرش، پارمیس؛ سرور؛ حبیبی، حسین (1391). «نقش برجسته شکارگاه خسرو در تاق بستان و الگوپذیری از آن در نقش برجسته تنگ واشی فتحعلی شاه قاجار»، فصلنامه باغ نظر، سال نهم، شماره 21.
• دوستخواه، جلیل (1385). اوستا، چ: دهم، تهران: انتشارات مروارید.
• ریاضی، محمدرضا (1382). طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی، تهران: انتشارات گنجینه.
• قرایی، فیاض (1388). ادیان خاور دور، مشهد: انتشارت دانشگاه فردوسی.
• کوپر، جی.سی (1386). فرهنگ مصور نمادهای سنتی؛ ترجمه ی ملیحه کرباسیان، تهران: نشر فرهنگ نو.
• گریشمن، رومن (1350 و 1373). هنر ایران در دوران پارتی و ساسانی؛ ترجمه ی بهرام فره وشی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
• (1373). چغازنبیل، 4 جلد، جلد اول؛ ترجمه ی اصغر کریمی، تهران: انتشارات میراث فرهنگی.
• معتکف، فریده (1376). «گوشه ای از نقل و انتقالات فرهنگی و زبانی در مسیر جاده ابریشم»، در کتاب مجموعه مقالات دومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم؛ به اهتمام محمد باری و آفاق حامد هاشمی، تهران: انتشارات دومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم.
• موزه ملی ایران (1393). نشانه هایی از دویست هزار سال انسان و جانوران در ایران زمین، تهران: موزه ملی ایران.
• موسوی، زهرا؛ آیت اللهی، حبیب (1390).«بررسی نقوش منسوجات در دوران هخامنشی؛ اشکانی و ساسانی»، فصلنامه علمی و پژوهشی نگره، شماره 17.
• هال، جیمز (1386). فرهنگ نگاره ای نمادها در هنر شرق و غرب؛ ترجمه ی رقیه بهزادی، تهران: نشر فرهنگ معاصر.
• یسن زاده، حمیده؛ موسوی کوهپر، مهدی؛ افهمی، رضا (1391). «مطالعه و بررسی اصول ترکیب بندی در بشقاب های شکار ساسانی»، نشریه هنرهای زیبا، دوره 18، شماره 1.
• Azari, Alaeddin (1998), ‘The History of Sino-Persian Relations’, Tehran: Amir
Kabir Publications.
• Amoozegar, Jaleh (2012), ‘Mythological History of Iran’, Tehran: Samt Publications.
• Pope, Arthur Upham, Phyllis Ackerman (2008), ‘A Survey of Persian Art’, Vol. II, edited by Cyrus Parham, Tehran: Elmi Farhangi Publications.
• Eric Shrewder (2001), ‘Masterpieces of Persian Art’, translated by Parviz Natel Khanlari, Tehran: Elmi Farhangi Pubilcations.
• Doostkhah, Jalil (2006), Avesta, 10th edition, Tehran: Morvarid Publications.
• Riazi, Mohammadreza (2003), ‘Patterns & Motifs of Sassanid Costumes & Tapestries’, Tehran: Ganjineh Publications.
• Gharaee, Fayyaz (2009), ‘Far Eastern Religions’, Mashhad: Ferdowsi University Publications.
• Cooper, J.C. (2007), ‘An Illustrated Encyclopedia of Traditional Symbols’, translated by Maliheh Karbasian, Tehran: Farhang-e Now Publications.
• Ghirshman, Roman (1994), ‘Persian Art, The Parthian and Sassanian Dynasties’, translated by Bahram Fareh Vashi, Tehran: Elmi Farhangi Publications.
• Ghirshman, Roman (1994), Tchoga-Zanbil, four volumes, Vol. I, translated by Asghar Karimi, Tehran: Miras Farhangi Publications.
• Iran National Museum (2014), ‘Evidence for Two Hundred Thousand Years of Human-Animal Bonds in Iran’, Tehran: Iran National Museum.
• Hall, James (2007), ‘Illustrated Dictionary of Symbols in Eastern & Western Art’, translated by Roghayeh Behzadi, Tehran: Farhang-e Moaser Publications.
• Akhavan Aghadam, Neda (2014), ‘An iconographical interpretation of hunting scenes in Sassanian Metal dishes’, Kimiya-ye Honar quarterly, Vol. 3, No. 12.
• Allahyari, Fereydoon (2007), ‘The process of formalization of Zoroastrianism religion at the beginning of Sassanian reign’, Scholarly journal of the Literature & Humanities Department, Esfahan University, Vol. 2, No. 46.
• Behdani, Mohammad; Mehrpooya, Hossein (2012), ‘A survey of Bahram Goor's images in Iranian Art of Sassanian & Qajar Periods’, Negareh quarterly, Vol. 6, No. 19.
• Heydari Baba Kamal, Yadollah; Reza Paziresh; Parmis Sorour; Hossein Habibi (2012), ‘Khosrow II’s Hunting Relief in Taq-E Bustan & Its Influence on Tang-E Vashi Relief of Fathali Shah’, Bagh-i Nazar quarterly, Vol.9, No. 21.
• Gharib, Badr al-Zaman (1997), ‘Sogdians & the Silk Road’, in the proceedings of the 2nd Int’l Conference on the Silk Road, edited by Mohammad Bari and Afagh Hashemi, Tehran: 2nd Int’l Conference on the Silk Road Publications.
• Motakef, Farideh (1997), ‘A Glance at the Cultural & Linguistic Exchanges along the Silk Road”, in the proceedings of the 2nd Int’l Conference on the Silk Road, edited by Mohammad Bari and Afagh Hashemi, Tehran: 2nd Int’l Conference on the Silk Road Publications.
• Yassan Zadeh, Hamideh; Mousavi Koohpar, Mehdi; Afhami, Reza (2012), ‘A Study of the Principles of Compositions in Sassanian hunting scenes dishes’, Honar-Haye Ziba magazine, Vol. 18, No. 1.
• Behnam, Issa (1953), ‘Animal Images in Sassanian Art’, Sokhan Journal, Vol. 5, No. 3.