• -پین، مایکل (1383). فرهنگ اندیشه انتقادی از روشنگری تا پسامدرنیته؛ ترجمهی پیام یزدانجو، تهران: نشر مرکز.
• -جباری، صداقت و همکاران (1391). ‘سبکشناسی خط نستعلیق سلطانعلی مشهدی’، دو فصلنامه مطالعات هنر اسلامی، شماره هفدهم، صص 79-91.
• -داد، سیما (1382). فرهنگ اصطلاحات ادبی، چاپ اول با ویرایش جدید، تهران: مروارید.
• -سرمدی، عباس (1380). دانشنامه هنرمندان ایران و جهان اسلام، تهران: انتشارات هیرمند.
• -سبزیان، سعید؛ کزازی میرجلال الدین (1388). فرهنگ نظریه و نقد ادبی واژگان ادبیات و حوزه های وابسته، تهران: مروارید.
• -سلوتی، رحیم (1382). میراث جاوید؛ پژوهشنامه خط نستعلیق از ابتدا تا نیمه اول قرن چهاردهم، تهران: گنجینه فرهنگ.
• -صحراگرد، مهدی (1387). ‘ پیدایش و تکامل خط نستعلیق’، خلاصه مقالات گردهمایی مکتب هنری تبریز، به کوشش فرهنگستان هنر و دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ص 10.
• -گار، اندرو؛ سج ویک، پیتر (1387). مفاهیم بنیادی نظریه فرهنگی؛ ترجمهی مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: نشر آگه.
• -مجمع ذخایر اسلامی (1386). کلک مسیحا، آثار خوشنویسان بزرگ ایران، قم: مجمع ذخایر اسلامی.
• -مقدادی، بهرام (1378). فرهنگ اصطلاحات نقد ادبی از افلاطون تا عصر حاضر، تهران: فکر روز.
• -مکاریک، ایرنا ریما (1383). دانشنامه نظریه های ادبی معاصر؛ ترجمهی مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: نشر آگه.
• -هاشمی نژاد، علیرضا (1393). سبک شناسی خوشنویسی قاجار، تهران: انتشارات فرهنگستان هنر (متن).
• -هیئت اجرایی کنگره ادب و هنر (1384). مرقع رنگین، تهران: انتشارات انجمن خوشنویسان ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
• D'alleva, Anne (2005). Method and Theories of Art History, London: Laurence king Publishing.
• Krauss, Rosalind E. (1994). The Optical Unconscious, Massachusetts: The MIT Press.
• Turner, Jane (1998). The Dictionary of Art: Grove, Vol 25, NY: McMillan Publication.